Strona główna

Case study

Biuletyn Informacji Publicznej miasta Warszawa

Liferay CMS

Public Sector

Web Development

Aplikacja Mobilna

O projekcie

Projekt dotyczył stworzenia nowej wersji Biuletynu Informacji Publicznej (BIP) dla miasta Warszawy oraz zmigrowania do niego kilkuset tysięcy archiwalnych wpisów. Celem było opracowanie nowoczesnego, intuicyjnego i przejrzystego portalu, który będzie spójny z identyfikacją wizualną i komunikacją miasta. Nowy layout zaprojektowaliśmy z myślą o lepszej dostępności i czytelności, aby ułatwić mieszkańcom szybki dostęp do informacji publicznych. Nie bez znaczenia było dostarczenie Redaktorom portalu nowoczesnego narzędzia, dzięki któremu mogą publikować treści w oparciu o wytyczne prawne. Projekt uwzględnia także optymalizację na urządzenia mobilne oraz integrację z innymi serwisami usług miejskich.

Usługi

Analiza biznesowa

Projektowanie UX/UI

Częściowy Frontend

Cel i misja projektu

Celem projektu było kompleksowe odświeżenie Biuletynu Informacji Publicznej miasta stołecznego Warszawy, aby stał się bardziej nowoczesny, przyjazny i łatwiejszy w obsłudze. Projekt skupia się na poprawie czytelności, uproszczeniu interfejsu oraz dostosowaniu architektury informacji do potrzeb użytkowników oraz urzędników, co ułatwia odnalezienie potrzebnych danych. Dodatkowo modernizacja narzędzi administracyjnych usprawniła zarządzanie treścią. Misją projektu było zwiększenie użyteczności Biuletynu, poprawiając dostępność informacji dla mieszkańców i ułatwiając pracę urzędnikom. Dążyliśmy do stworzenia prostszego, bardziej funkcjonalnego portalu, nowoczesnego na miarę europejskiej stolicy.

Projekt

Wyzwania

Podczas realizacji projektu napotkaliśmy na wyzwania związane z dostosowaniem architektury archiwalnego portalu do nowego systemu, co wymagało precyzyjnej migracji danych przy zachowaniu ich integralności. Dużym zagadnieniem było także przeprojektowanie architektury informacji w sposób zrozumiały dla każdego użytkownika. Musieliśmy zapewnić, że struktura portalu będzie intuicyjna i dostępna dla wszystkich mieszkańców, niezależnie od ich doświadczenia technologicznego.

Highlights, czyli co projekt wyróżnia

Rozwiązanie tych wyzwań wymagało serii intensywnych spotkań i rozmów z urzędnikami i Biurem Informatyki UM, aby stworzyć projekt, który jest zgodny z wymogami prawnymi, ale jednocześnie czytelny i intuicyjny dla mieszkańców, którzy nie są zaznajomieni z administracyjną hierarchią. W kwestii migracji danych stosowaliśmy różne podejścia w zależności od typu treści. Dzięki temu udało się dostosować system rozwiązując problemy migracyjne i jednocześnie zachowując intuicyjną architekturę treści, która spełnia potrzeby użytkowników.

Technologie

W projekcie wykorzystano nowoczesne technologie, które zapewniają wydajność, elastyczność i estetykę portalu. React i JavaScript zostały użyte do budowy interaktywnego i responsywnego interfejsu użytkownika, umożliwiając płynne działanie aplikacji oraz łatwą nawigację po stronie. Java pełni rolę technologii backendowej, zapewniając stabilność, bezpieczeństwo i integrację z bazami danych. Liferay jako platforma portalowa umożliwia zarządzanie treścią oraz integrację z innymi systemami, co ułatwia utrzymanie i rozwój portalu. Figma posłużyła do projektowania UI/UX, umożliwiając stworzenie intuicyjnego i estetycznego layoutu, zgodnego z miejską identyfikacją wizualną.

Chcesz się przekonać jak się z nami współpracuje?

Napisz do nas

Tu masz zajawkę innych fajnych projektów

Aplikacja Mobilna

Public Sector

Aplikacja miejska mobiWAWA

Aplikacja stworzona dla mieszkańców Warszawy. Kupowanie biletów długo i krótkookresowych oraz dostęp do specjalnych ofert i Karty Warszawianki i Warszawiaka.

Zobacz case

Liferay CMS

Public Sector

Web Development

Krakowski Portal Usług Miejskich

Portal stworzony dla mieszkańców Krakowa do zgłaszania problemów i pomysłów obywatelskich oraz załatwiania swoich spraw urzędowych.

Zobacz case

Public Sector

Web Development

Aplikacja Mobilna

Liferay CMS

System rezerwacji wizyt w Warszawie

System umożliwia mieszkańcom Warszawy rezerwowanie wizyt w Urzędach Miasta i Dzielnic, informuje o statusie kolejek w urzędach i przypomina o nadchodzącej wizycie. Dostępny jest poprzez portal i aplikację mobilną.

Zobacz case