LocalSpot
Projekt skierowany do mieszkańców oraz urzędów miast i gmin. Odpowiadający na ideę Smart City oraz proobywatelskie postawy.
Nowoczesna forma komunikacji miedzy urzędem a mieszkańcami.
Projekt: LocalSpot
Główne cele realizacji projektu:
- Zbudowanie ogólnopolskiego portalu i aplikacji mobilnej służących do zgłaszania problemów w przestrzeni publicznej
- Zbudowanie systemu CRM dla gmin do zarządzania zgłoszeniami, dostępnego w modelu chmurowym
Skala projektu:
- projekt ogólnopolski skierowany do wszystkich mieszkańców w Polsce oraz wszystkich gmin i miejscowości
Realizacja
W ramach przygotowywania projektu skupiliśmy się na posiadanej wiedzy oraz oczekiwaniach zarówno społeczeństwa jak i urzędników.
Dla urzędów stworzyliśmy w oparciu o ideę smart city system CRM. System CRM zajmuję się obsługa zgłoszeń, przypisuje je do odpowiedniego działu oraz jednostki wykonawczej. Miasto ma możliwość weryfikacji zgłoszeń, usprawnienia działania pracowników urzędu. Dodatkowo wykorzystując system CRM ma możliwość informowania swoich mieszkańców o statusach ich zgłoszeń oraz sprawach dziejących się na ternie miasta.
Dla mieszkańca/ użytkownika udostępniliśmy aplikację mobilną oraz stronę internetową. Dzięki tym możliwościom użytkownicy mogą w każdej chwili zgłosić napotkany problem miejski (dziura w drodze, śmieci, źle zaparkowany samochód, itp). Z poziomu mieszkańca istotne jest że nie musi posiadać odpowiedniej wiedzy gdzie dany problem powinno się zgłosić - tą wiedzę posiadają przygotowane przez nas rozwiązania. Dodatkowo użytkownik na bieżąco ma wgląd we wszystkie zgłoszone problemy, może je monitorować.
Technologie:
- Android
- iOS
- Windows
- Angularjs
- Xentivo xBiznes framework
Efekty projektu:
Projekt był nominowany w kategorii Aplikacja mobilna - komunikacja i społeczności do nagrody Mobile Trends Adwards 2016.
W pierwszym kwartale 2016 roku odnotowano ponad 600 zgłoszeń zgłoszonych przez aplikację.